İndirime giden zincir marketleri örnek gösteren Nebati: Tüm işletmeler benzer uygulamayı hayata geçirsin

Hazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, MÜSİAD toplantısında ekonomi gündemine ait değerlendirmelerde bulundu.

BAKAN NEBATİ İHTARDA BULUNMUŞTU

Bakan Nebati, zincir marketlere yaptığı davetin akabinde ŞOK Marketler, Migros, CarrefourSA ve Happy Center’ın yüzlerce eserin fiyatını sabitlemenin yanı sıra indirim de yapması üzerinden başka zincir marketlere de davette bulundu.

“SABİT FİYAT UYGULAMASINA GEÇMELERİ MEMNUNİYET YARATTI”

Nebati, “Çok sayıda eserlere indirimlere gittik. Bu işletmelerimizi yürekten tebrik ediyorum. Yakın devirde çok hoş haberler de geliyor. Dün prestijiyle bu çağrılarımız Türkiye çapında faaliyet gösteren zincir marketlerin karşılık verdiğini büyük bir memnuniyetle öğrendik. Tüm işlemelerimize benzeri uygulamaları hayata geçirmesi için davette bulunuyorum. Enflasyon hepimiz için ortak sorun. İşsizliğe ve küçülmeye sebep olmadan beraberce aşacağız. Birlik içinde bu taşı yolumuzdan bir an önce kaldırıp atarız, biz bu çabada kesin kararlıyız. Birlikten nasıl rahmet doğacağını göreceğiz. Bu süreçte aslında sizlere gereken her türlü dayanağı veriyoruz. Yüksek enflasyon ortamında vatandaşları korumak maksadıyla attığımız birçok adıma yenilerini eklemeye devam ediyoruz” tabirini kullandı.

ÇAĞRILAR SONRASI BİRİNCİ ATILIM ŞOK MARKETLER’DEN GELDİ

Hatırlanacağı üzere Kabine üyelerinin ihtarları sonrası zincir marketlerden arka arda ataklar gelmişti. Şok Marketler, ocak ayı boyunca 1000 eserde fiyatlarını sabitlediğini duyurdu. Buna nazaran, markette pirinçten makarnaya, bakliyattan una, çay-kahveden şekere, sıvı yağdan margarine, patatesten soğana bir meskenin temel muhtaçlıkları ortasından belirlenen 1000 eserde fiyatlar, ocak ayı sonuna kadar sabit kalacak. Şok Marketler Üst Yöneticisi (CEO) Uğur Demirel, firma olarak ülke iktisadına ve müşterilerin bütçesine katkı vermek üzere fiyat sabitleme kararı aldıklarını belirterek, “Şimdiye kadar ‘Birlikten Berekete’ yaklaşımıyla her vakit ülkemizin, üreticilerimizin ve müşterilerimizin yanında olduk ve olmaya devam edeceğiz. Bu kampanya da bunun en hoş örneğidir. Bundan sonra da bundan evvel olduğu üzere piyasa fiyatlarının altında, her gün düşük fiyat siyasetimizle müşterilerimize hizmet vermeye devam edeceğiz.” değerlendirmesinde bulunmuştu.

MİGROS’TAN FİYAT SABİTLEME VE İNDİRİM KAMPANYASI

Migros da ocak ayı boyunca en temel gereksinim eserlerini içeren Migros markalı 419 eserde fiyatları sabitlerken 3 binden fazla markalı eserde daima indirim yaptı. Migros’tan yapılan açıklamaya nazaran, şirketin, enflasyonla gayret kararlılığıyla yüzlerce temel eserde hem fiyatları sabitlediği hem de çok güçlü indirim kampanyaları başlattığı bildirilirken, ocak ayı boyunca un, yağ, çay, şeker, bakliyat, deterjan, çocuk bezi üzere en temel muhtaçlık eserlerini içeren Migros markalı 419 eserde fiyat sabitlemesine gidildi. Tıpkı vakitte 3 binden fazla markalı eserde ise daima indirim yapılırken 23 farklı kümedeki tüm eserleri kapsayacak halde 20 bine yakın eserde özel olarak yüzde 25’ten yüzde 50’ye varan indirimler sunuluyor.

CARREFOURSA’DAN YÜZDE 40’A VARAN İNDİRİM

Carrefoursa da ocak ayında besin ve besin dışı eser kategorilerinde 20 bin eserde yüzde 20’den yüzde 40’a varan indirimler uygulama kararı aldı. Şirketten yapılan açıklamada, “Carrefoursa olarak 85 milyon için ‘Doğrusu CarrefourSA’da’ diyerek yalnızca 1 ay değil, yıl boyunca farklı kampanyalarla müşterilerimize yanlışsız eseri, hakikat fiyatlarla sunmaya devam edeceğiz. Tüm mağazalarımızda istisnasız uyguladığımız 3 adımdan oluşan hakikat fiyat siyasetimizde, ‘reyon fiyatı=kasa’ fiyatıyla müşterimiz reyon ve kasada farklı fiyatla karşılaşırsa müşteri için avantajlı olan fiyatı uyguluyoruz. Avantajlı fiyat garantisinde ise maliyet fiyatları yükselmeden reyon fiyatlarını değiştirmiyor, tedarikçilerden gelen indirimleri müşterilerimizin lehine fiyatlara yansıtıyoruz. Temel besin, et, taze sebze-meyve üzere müşterilerimizin öncelikli muhtaçlıkları olan eser kategorilerinde bu ve gibisi kampanyaları sürdürerek tüketici dostu indirimleri hayata geçiriyoruz.” sözlerine yer verildi.

HAPPY CENTER DA KATILDI

İstanbul Ticaret Odası (İTO) Perakende Komitesi Lideri ve Happy Center Üst Yöneticisi (CEO) Yavuz Altun, zincir marketler olarak fiyatlarda indirime gittiklerini bildirmişti. Altun, komite lideri olarak zincir marketlerle görüştüğünü belirttiği açıklamasında şunları kaydetti; “Hepsi fiyatlarda indirime gideceğini teyit etti. Bölüm olarak halkımıza verebileceğimiz tüm dayanağı sunacağız. Happy Center marketleri olarak da besin ve besin dışı eserlerde indirime gittik ve indirimler her geçen gün devam edecek. Yeni yılla birlikte besin ve besin dışı eserlerde etiket fiyatlarını yüzde 10 ila 20 ortasında düşürdük. Et ve süt eserlerinde ise arza bağlı olarak ilerleyen süreçte indirim yapabiliriz. Enflasyonist tesir azaldıkça başta besin olmak üzere bütün eserlere bu indirimleri yansıtmak istiyoruz lakin ‘Şu kadar eserde, şu kadar indirim yapacağız’ üzere popülist telaffuzlardan uzak durup, gerçek indirimi halkımıza yansıtma kararlılığındayız.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir