SGK hizmetlerinin neredeyse yarısını e-Devlet’e taşıdı

Kurumun milyonlarca defa kullanılan uygulamaları ortasında, “SGK tescil ve hizmet dökümü/İşyeri unvan listesi”, “4A hizmet dökümü” ve “Normal kaidelerde ne vakit emekli olabilirim?” birinci sırada yer aldı.

Bilgi toplumu maksadıyla 18 Aralık 2008’de hizmete açılan “e-Devlet Kapısı”, her geçen gün genişleyen içeriğiyle eylül prestijiyle 903 kurum ve 6 bin 824 hizmetle 60 milyon 870 bin kullanıcıya ulaştı.

Vatandaşlara kamu hizmetlerine kolay ulaşma imkanı sağlayan e-Devlet’te, en fazla içerik sağlayan kurumların başında SGK geliyor.

Hizmet verdiği toplam 581 uygulamadan 159’unu e-Devlet’e taşıyan Kurumun, hizmetlerini e-Devlet’e taşıma oranı yüzde 27,36 oldu.

Bu kapsamda, Kurumun e-Devlet uygulamaları aylık ortalama 140 milyon, vatandaşların süreçlerinin yürütüldüğü MEDULA uygulaması ise aylık ortalama 80 milyon sefer tıklandı.

2 MİLYON 415 BİN DEFA ZİYARET EDİLDİ 

SGK’ye ilişkin e-reçete, e-rapor ve e-sevk uygulamaları aylık ortalama 33 milyon, ilaç kullanım raporu ise aylık ortalama 2 milyon adet üretildi. Bunların yanı sıra, e-SGK sistemi, dijital ortamda yılda 2 milyon 415 bin 743 defa ziyaret edildi.

e-Devlet üzerinden SGK’de en fazla başvurulan uygulamalar, “SGK tescil ve hizmet dökümü/İşyeri unvan listesi”, “4A hizmet dökümü”, “Normal kaidelerde ne vakit emekli olabilirim?”, “4A/4B iş göremezlik ödemesi görme” ve “GSS tescil ve prim borcu sorgulama” olarak sıralandı.

Elektronik ortamda gerçekleştirilen her bir süreçle evrak, kırtasiye, posta, arşiv sarfiyatları ve vakitten tasarruf edilirken, kağıt israfı da en aza indirilerek etrafın korunmasına katkı sağlanıyor.

KAYNAK: AA

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir